Dressyren för Marlene :)

Gissa hur det gått idag? :D Har gått SUUPER! Lillbajsan skötte sig utmärkt , fast det va ju lite protester när det blev för jobbigt :p En sak jag tyckte va extra bra som jag upptäckte va att hon har egentligen inget problem att länga sig, jag har ju trott att hon är kort i steget men idag tog hon verkligen ut steget och längde. Sen berättade Marlene att hon va trång i ganashen. Det innebär att hon inte orkar gå i en "kort" form med högre nacke, utan hon går bäst frammåt och neråt. Fick rida lite lösgörande övningar och verkligen hålla stöd i yttertygeln. Jag fick också öva på övergångar, att hon ska komma fram i trav direkt när jag säger till. Och att hon ska sakta av när jag säger till. Men jag är supernöjd och träningen gav verkligen mycket,längtar redan tills nästa ;)

Kram Mikaela och Bugzi :)♥



Kvaliten på bilden är VERKLIGEN inte den bästa, men man ser ju hyffsat hur hon länger steget <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0