seriedressyr

blev ju ingen ridning igår somsagt. kan ju berätta vad som hände lite kort, en kompis från stallet red sen reste sej hästen och slog över. hon hamnade under och blev "medvetslös" en kort stund. jag hade just kommit in i ridhuset, en annan tjej var också där. vi hämtade hjälp och ringde ambulansen. hon vaknade till sen men minns typ inget. idag fick jag veta att inget va brutet utan bara en hjärnskakning. skönt va då de att få veta, kunde ju varit mycke värre. när jag tänker efter så fick jag panik först och vi visste inte vad vi skulle göra. skulle vi ringa efter hjälp först eller ambulans först? tycker ridskolan borde ordna en kurs i säkerhet. där man får lära sej vad man ska göra om olyckor inträffar osv..

från en sak till en annan, idag red mamma bugzi. hon sa att det gick jättebra och att det var stor skillnad från förra gången hon red henne. kul känns väl det att höra! :D imorron blir det jag som rider. får väl hoppas på att det mamma gjorde med henne sitter kvar :p isåfall har jag en väldigt snäll och lösgjord häst!
btw, jag har nog inte berättat att jag hopptränade i söndags. eller "markarbete" var det väl mest. men ändå :). va en enorm skillnad där med. nu hade hon mycke mer ork och satte sej på bakbena. förra hoppningen låg hon mest på bogarna och orkade inte bära upp sej. men nu va de allt fart i hon ;) i travövningarna blev det väl nån blandning mellan studsgalopp och en väldigt studsig trav.. haha galen häst man har =) justja, hoppade på remonten och det 2-delade smala kopparbetten, hon gick såååå mycket bättre på det. fick tillbaks hon direkt efter hindrerna utan nån konflikt mellan hästens mun och ryttarens hand. avslutade markarbetet genom att hoppa en liten bana. den låg på ca 80 och vi hoppade alla hinder klockrent .

Bloggen kommer att få en ny design snart :) Längtar.. ser ju hemskt ut som den är nu! förhoppningsvis så kommer den upp ikv eller imorron. sen ska jag börja bli lite mer seriös i bloggandet och försöka blogga om lite mer än bara bugzi :)

Sist av allt tänkte jag avslöja en liten hemlighet. Jag har funderat på att åka och tävla den 6e Januari! Dressyr dessutom.. Nä nu så tänker ni väl säkert OH SHIT! haha nä men kan ju va kul att bara få fara ut en gång och känna på hur hon är på ett annat ställe. tävlingen är på SURF, nära och bra. men seriöst jag vill ju inte skämma ut mej helt heller så? får se hur det blir ;)

kram mikaela och gnäggar av bugzi :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0