Hoppträningen!

Då har vi varit med på våran första hoppträning. Kan inte säga att det gick super men jag är ändå nöjd. Alla övningar handlade om lydnad, vilket passade oss utmärkt. :) Baggan tände till ordentligt när vi skulle hoppa. =D Tyvär så red jag lite slarvigt och höll inte koll på hennes ytterbog i alla svängar. Men somsagt det är första gången. Sen ville hon gärna ta tag i hindret just före, så det enda som gällde var sitt, sitt tills hon hoppade av. Tror det berodde mycket på att hon inte riktigt orkade korta upp sej, sen så är det ju en stor omställning för mej också från en tjurig liten c ponny som man aldrig vet ska hoppa eller inte, till en mycke större häst som bjuder tag i alla hinder och som hoppar i alla lägen om man rider ordentligt.

Laddar upp några filmer, inte direkt bästa kvaliten på dom men de duger ;) I första filmen så hinner jag inte riktigt få tillbaks hon efter volten på andra hidret så hon tar tag i hindret lite för mycket. Men det är ju förstå gången så och hindrerna var låga :)





Kram Mikaela och Bugzi :) ♥

Kommentarer
Postat av: Emma.A

Söta hästar ^^

2009-11-20 @ 20:25:09
URL: http://shineandglow.blogg.se/
Postat av: Anna

ojoj, där var ju jag. Jag har fett copyright på mig själv, tabort xd

2009-11-20 @ 20:41:55
URL: http://annawestermark.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

fin häst och duktiga ni är :D

2009-11-20 @ 22:50:33
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0