Trist väder

Åkte med bussen till stallet idag efter skolan. Gjorde bort mockningen och de först. Sen stog jag och borsta plutten i minst en timma tror jag :) Underbart när man har en sån snäll häst som man verkligen ser njuter! Men det är så trist när det regnar hela tiden så det blir bara lera i hagarna, de lilla vita hon har på benen är ju svart av all lergegga. Gäller att va noga nu att hålla rent så hon inte får mugg.. Iaf sen så red jag, vart tänkt att rida i ridhuset men eftersom man tydligen inte får det längre när det är nybörjarlektioner så blev det utebanan. Försökte att rida ungefär samma övningar som igår. Det gick väl sådär, mycke lättare när man har hjälp. Sen så gick det bara att rida runt på en liten volt i mitten av ridbanan, resten var vatten och lera. :( Skritta och travade, red mkt skänkelvikning och förböjde för att stretcha halsen och nacken. Fick inte igenom henne riktigt så som jag hade viljat men va ändå nöjd för att bara ha haft henne 3 dagar. :)

Längtar till hoppträning på frdag för Camilla! Ser verkligen framemot att få hoppa henne lite mer än jag gjorde när jag provred. Men jag har bestämt att ta det lugnt och kanske inte hoppa lika mycket som vi brukar. :) Sen har jag och Malin planerat att vi typ ska va med i kadriljen på julshowen/luciashowen? Ska bli spännande att se! Sen i höjdhoppningen tar jag Yassy.. Haha, visst kan hon om hon bara vill ;)

Kramizar och gnägg från Mikaela och Bugzi! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0