Övertaggad

Dom seanste dagarna har det gått riktigt bra med B. Hände ju en liten liten olycka igår när jag red markarbete. Det var 5 travbommar med realitv kort avstånd emellan. 2 stycken var också upphöjda till ungefär 40 cm. Pållen trodde hon skulle kunna ta allt i ett språng. Självklart landade vi mitt i alltihop och bommarna bara flög.. Så kan de gå ;) Som tur va gjorde hon inte illa sej!

Idag red jag dressyr och övade med dressyrstaket. I början va hon väl lite spänd men sen gick de jättebra. Funkar super att rida hon i den korta formen, då kommer både uppförsbacken och bakbenen av sej själv.
Övade också lite galopp från halt. Hon va otroligt duktig , satte verkligen under sej!! Är så härligt att känna att hästen orkar. :)

Annars så är det inte så mkt som har hänt, vill att min jacka ska komma snart! Håller på att flyta bort i vinterjackan nu när det är 10+ nästan varenda dag. Det är så skönt med värme. Snart går utebanan att rida på lääängtar!!
Har också anmält mej till Vännäs. Än så länge bara till söndagen LD+5 och LC+5. Får se om det blir en klass på lördagen också.. :)


Kommentarer
Postat av: Amanda

ojj, hoppglad;)

2010-04-16 @ 17:50:32
URL: http://amandaspetterssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0