Söndag

Idag har det varit en superdag! Fast det har spöregnat hela natten och när jag red. Banan var lite halvdålig pga allt regn. Dagens klass var en 115. Vi har hoppat det hemma lite nu och då, och det har gått bra. Men tävling är ju en helt annan sak. Missbedömde tiden så framridningen och framhoppning tog ungefär 5-10 min. Pga strykningar som vi inte visste om.

Framhoppningen gick sämst. Stopp,på stopp,på stopp. Hon ville inte hoppa högre än 1m. Förstår ni hur de känns attt gå in på en 115 bana då? Satte igång henne och hoppade första hindret galant,2,3 också. Sen var det kombiantion räcke oxer maxat 115. Kom perfekt in på räcket,och sen flöt allt på! Efter kobinationen var det en linje, 7 galoppsprång. Kom lite nära första hindret. Så gasade på. Andra var en oxer, såg nästan övermaxad ut. för den var gigantiskt! hon stoppade upp sig långt innan hindret , jag drev på hjälpte till med spöet. alla ink jag trodde hon skulle stanna.
Men hon hoppade ! Och hon klarade sig över...undra hur mycket hon tog ut sig i språnget..hinderna som var kvar gick jättebra:)

alltså skulle vi in på en omhoppning på 120. kände på mej att det inte skulle gå,för hon va jättetrött. ett stopp på första hindret,helt ur fokus. sen ett stopp på näst sista. då var vi ute. men de gjorde ingenting! för hon har varit grym i helgen!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0