Dagens ridpass

Var länge sen jag skrev ett ordentligt inlägg om dagens ridpass. Så nu kommer äntligen ett. :)

Eftersom jag tävlade igår så skulle jag bara ta det lugnt idag, hade tänkt rida men det blev inte av. -10 grader i stallet är inte särskilt kul .. Då tappar man lusten att rida också .. Men iallafall så va ju hon tvungen att röra på sej för att inte bli stel så jag bestämde mej för att träna NH! Gick väl sådär haha! Bugzi måste ju trott att jag förlorat förståndet som jag höll på .. Hon kollade på mej ungefär som om jag va dum i huvudet ;). Lite sött ändå! 
Förresten så har vi har börjat lära in en ny sak nu - nämligen bugning. Hon är jätteduktig, idag gick hon nästan ner på ett knä vilket är skitskojj! Tur att hon är så lättlärd (bara hon får godis hehe).

Det var väl alltsom hände idag . Imorron blir det dressyr, skriver mer då.

Åh justja, har lite tips för er som vill börja träna NH. Fick faktiskt det här tipset av en annan bloggare, minns inte vad hon hette men om du ser dethär så lämna gärna en kommentar så får du en länkning! Övningen eller övningarna heter "dom 7 lekarna", asbra att börja med i NH. Man bygger verkligen upp ett företroende mellan häst och ryttare. Klicka på länken så kan du läsa hur alla lekar går funkar. Lycka till!

Länk: http://hem.passagen.se/maria_m/sjulekarna.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0