2010

Ja , då var det alltså ett nytt år. Det betyder att man faktiskt får börja om allt på nytt. Ta nya tag och rycka upp sej. :) Kvällen igår var väl okej, förutom att man hade feber och halsont :/. Sov hur länge som helst idag, vaknade upp med feber och halsont men mår mycke bättre nu! Mamma fick ta Bugzi Lady♥ idag vilket var jätteskönt , än fast jag gärna hade ridit henne.

En sak jag stör mej på är gallor, varför är det nödvändigt att hästar ska få det? Dom gör ingen nytta direkt när dom inte heller tar någon skada (förutsett att dom inte växer och blir hårda). Bugzi kan ju ena dan ha enormt mycket gallor, men som är helt försvunna dagen efter. Vad beror det på ? Jag rider regelbundet och hon får alltid värma upp och skrittas av mycket, tycker inte heller jag "överanstränger" henne, snarare att jag tar det lite för lugnt. Ska börja med att linementera oftare och se om det gör någon verkan. Annars kanske det är värt att testa Back on Track paddar?

Btw, satt å kolla runt lite. Hittade några söta bilder på Hanna och Bugzi :) Dom är från SURF 2008.♥

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0