hoppi

igår hoppade jag min pålla. hon gick bara finfint,hoppade lågt i början,tränade på att svänga lite. duktig och svänger på en 5 öring. men hon har fortfarande inte riktigt kraft i bakdelen att orka hålla powern i svängen. men ändå stor skillnad från sist vi tränade svängar.

på slutet höjde jag upp en linje på 4 galoppsprång. typ 110-120. blev jättetrångt. fick korta henne jättemycket. känns lite ovant , men hon har ju vägvinnande galopp fast de inte syns så tydligt.

kan ju också säga att hon gick perfa i början av passet.  red mycket mer dressyr än vad jag hoppade. hög och fin i formen,satt dock fast lite väl mycket i vänster tygel. men det var helt borta när jag hade börjat hoppa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0