Övik!

Kom hem för ett tag sedan från övik. Både jag och hästen är nog ganska slut.. Men vi har då visat att vi kan hoppa!!

Fredag: Hoppar 1m, klockren i grund och omhoppningen passade oss super! Mycket svängar. Hon gick så underbart bra i omhoppningen och vi vann med god marginal! :D Dessutom var klassen ÖORs lilla jubileumshopp så fick ett fint täcke broderar in typ "Jubileumshopp", planketter och blommor :).

Lördag: Börjar med en 95, jätteduktig i grunder och 0ar. Omhoppningen här var mest långa vägar, så vi sutade på en 3e plats vilket jag tycker var superbra! Fick då massa planketter igen och ett grymt snyggt schabrak från hööks?! ;)

Sen var det dags för debuten i 110. (Debuten för mej alltså,hästen kan ju redan:p). Mina förväntningar innan var väl att jag skulle bli utesluten på första hindret. Men inte de, utan vi 0ar. Men rundan såg väl inte så jättefin ut, men för att vara första gången är jag riktigt nöjd. Sen i omhopnningen safeade jag lite, men försökte svänga ändå. F0ade och fick sista placeringen där , alltså en 11:e plats och en vit rosett. Jag hade 27,92 sek. Och från plats 4 till min placering så låg ALLA på 27 sek. Då fattar ni att det handlade om småsmå marginaler.

Söndag: Trodde hon skulle vara så less, men icket. Nästan så hon var piggare. Hoppadet min andra 110 nu. Men det var en lite svårare bana, med nått titthinder. Superifn hela banan men sista hindret så var det en linje, och jag brassar på för kung och fosterland. Hittar inget avstånd och trycker av na ett galoppsprång för tidigt på en maxad oxer. Hon är så snäll och försöker ta sej över till 10000, men hon räckte inte riktigt så vi petade bakbommen.

Överlag så tror inte jag att det kunde gått så mycket bättre! Med tanke på att det har varit 30+ hela helgen, och min första meeting. Min första 110 och min första regionala tävling.

Kul att folk kommit fram och sagt att hon är jättefin, och att hon ser ut att vara så smidig och vändbar. För det är precis vad hon är :D<3

NU TAGGAR VI DM PÅ HIPPO OM EN MÅNAD!! :D
Klasserna 1m, 110 och 115!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Grattis, gud vad kul att det gick så bra!:D

2010-07-04 @ 18:26:24
URL: http://amandaspetterssons.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hej! Ja, jag fotade lite. Men bara på söndagen lite på 120 och 130cm. Min Kompis som också har systemkamera fotade båda lördag och söndag. Kan fråga henne om hon har någon bild om du vill :) Bra att det gick bra för dig! Lycka till på nästa tävling! :D

2010-07-04 @ 18:42:35
URL: http://jossseg.blogg.se/
Postat av: Icko,Lucas & Ragge

Tusen Grattis till en lyckad tävling och mycket bra resultat, Vi är så stolta över dej och Bugzi.

2010-07-05 @ 08:43:44
Postat av: hanna :)

Grattis :D

2010-07-05 @ 12:56:57
URL: http://hannabresellss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0