Vi skrittar på

Det är verkligen, verkligen sämst väder ute. Önskar hellre att det var 30+..

Red ut än fast det halft regnade. Blåste så grymt mycket så jag var tvungen att skritta tillbaks. Blev ridbanan istället, ligger ju så bra till att de aldrig blåser där. :) Jobbade lite lösgörande, särskilt att få igenom henne i vänster varv. Hon satt fast jättemkt i början. Men på slutet gick hon superbra!

Ska verkligen fortsätta när jag har ridit igång henne helt med allt skrittjobb. Det lönar sig i längden och man får en mycket bättre "grund" att jobba med i traven och galoppen. Särskilt tempoväxling i skritt. Det måste va bland de svåraste jag gjort..



Förresten, så kommer det 19 hästar till ridskolan nu. Det ska hållas en ridledarkurs här i 3 veckor. Blir kul att man inte blir så ensam på stallet och att det kommer vara folk där jämt. Kan säkert kolla på några gånger och se hur dom rider. Sen så skulle de inte förvåna mig om nån av dom vet vem Bugzi är.. Känns som vart man än kommer så vet nån vem hon är ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0