Älgar !

Måste först få tillägga att B va extremt gosig idag , så söt som hon är :):)♥

Skulle iallafall ut och rida. Gick jättebra första biten och hon va ovanligt pigg. Sen precis innan jag ska byta väg och börja galoppera tar det tvärstopp. Känner hur hästen frser till is och börjar andas hur snabbt som helst ;o Då ser jag 10 m framför mej en älg med kalv springa över vägen! Gissa om jag blev rädd? Sen började den skrika på mej :/ Bugzi fick såklart panik och börja springa men jag fick stopp på henne som tur va.. Vände ganska snabbt om men då ville inte hästen gå förbi stället där älgen hade sprungt över.. Tog ungefär en halvtimma innan de gick ?! Sen visade de sej att snön av asdjup så blev bara en kortkort galopp men räckte gott och väl för att hon skulle va less ;)

Har hoppträning imorron. Weeey , ser verkligen fram emot de ! *tummen upp* :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0