Bugzi

Ska ALDRIG mer skaffa ett sto. Nog för att dom är gulliga men .. Bugzi klår allt. Precis allt! Lite irriterad när man rider i ridhuset, men då är de vattenfläcker på väggarna. Och hästen vägrar gå nånstans. Stog i nästan 2 timmar i rudhuset och antingen bacade hästen eller stog på bakenen, eller skenade.. Snacka om att hon är rädd för fläckar!

Sen dan efter, lagomt arg fortfarande- då skulle jag rida ut. Då har vägen tinat så den är fläckig! Och hästen vägrar gå. Tror aldrig jag har varit så arg,, Morr! Tillslut efter ca 1 h så hoppade jag av och ledde henne hela vägen.. Men det var med protester och försöka att vända runt och springa iväg.

Sen idag hjälpte mamma mej med dressyren. Hon är jättefin men hon är inte riktigt 100 i bakdelen.. Hon går gärna snett med den och vill krypa ihop och ta jättekorta steg. Hon kan ju ha ont men sannorligheten är inte så stor eftersom hon inte är halt. Tror snarare hon är väldigt väldigt lat och stel... För hon kan länga jättebra. Men i hörn och skolor så blir hon jättekonstig. Kan bara sätlla sej och bocka och småstegra. :( Vet inte vad jag ska göra längre :(:(:(

sen letar jag dressyrsadel igen. nån som har en globus clic till bra pris?


Kommentarer
Postat av: amanda

uppdatera mer!

2010-03-31 @ 20:37:03
Postat av: Hoppbloggen

Globusen kommer jag sälja för ca 6000:- billigare vid snabb affär. :)

2010-04-01 @ 13:27:39
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Amanda

usch för när hästarna är sådär!

2010-04-01 @ 19:57:01
URL: http://amandaspetterssons.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hästen kan ju ha ont även fast hon inte är halt.

2010-04-09 @ 15:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0