Dagens ridpass

Hejhopp alla glada läsare :). Idag red jag dressyr på Bugzi. Testade det nya bettet. Och gode vad bra hon gick på det! Supermjuk i munnen och verkade trivas super på det.  Ska nog försöka köpa ett till tredelat bett så jag slipper byta hela tiden mellan tränsen.
Ett stooort plus idag va galoppen , helt underbar! Tränade mestadels på tempoväxlingar, och vilken ork hon fått.!Nu studsade hon nästan på stället och "satt" på bakbena. Tror hon hade lite överskottsenergi för att hon vilade igår också :P. Man kan kalla henne för en liten gummiboll :).

Testade mina andra nya saker idag också. Dom ledade stigbyglarna va jätteskön och sviktade i varje steg. Ska bli kul att känna hur dom känns när man har hoppläder, antar att de märks mer då.
Magplattan va jättebra. Lädret va mjukt och fint. Tyvär nån nyans ljusare än sadeln men jag har smörjt på en sak som gör den mörkare. Troligvis ska den va samma färg som sadeln om 3-4 dagar. :)
Sprutade också på en massa pälsglans. Vart störtkär i den direkt♥ Gav superbra glans och det blev jättelätt att borsta igenom man och svans. Bäst av allt nästan va att den lukta jenka , yummie :D.


Kommentarer
Postat av: Amanda

kul att det gick så bra med bettet!:D

2010-03-10 @ 21:28:03
URL: http://amandaspetterssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0