Världens bästa häst!

Idag var det klubbtävling på hemmaklubben. :) Gick bara så bäst! I 90 fick vi inte riktigt in rytmen, men hon hoppade på super ändå. Omhoppningen.. Bestämde mej för att satsa lite , och jag de tror jag bugzi också bestämt sej för! Näst sista hindret i omhoppningen kom hon lite nära, då hoppade hon upp sej ganska rejält. Sen va det en u-sväng till nästa hinder. Bugzi bestämde sej för att tvärsvänga efter hindret hon hoppat stort på. Jag tappar balansen och hänger på sidan. Alla skriker på läktaren att jag ska hålla mej kvar! Och jag på nått sätt lyckas jag göra det samtidigt som Bugzi hittar vägen till nästa hinder? Hon är helt otrolig. Vi kommer iallafall över sista hindret och in i mål. Med mej hängandes på sidan av sadeln, hjälmen har farit ner, tappat tyglarna! Och ändå fixade min lilla plutt de ;)
Trodde verkligen jag skulle flyga, antingen i svängen innan hindret eller över! För jag hängde verkligen på sidan..

Men vi gick 0-0a och fick en blågul rosett :)

I 1m va hon klockren på alla hinder! Linjerna satt perfekt och ja allting kändes bara så bra! 0-0a även där :) <3

Längtar så mycket tills nästa helg, tävling i övik igen. Blir 90 , 1m igen fast en bana som är mycke svårare. Ska bla. va mur, kombiantion osv ;) Hoppas hon går bra där igen eftersom dom som ska va med i laget kollar på ;o
Hon ska också få sova där en natt :) Hoppas det går bra!




Kommentarer
Postat av: Amanda

grattis!!:D lät nästan lite läskigt där ett tag men det är skönt att ha en häst som kan rädda en ibland:D

2010-03-13 @ 19:12:14
URL: http://amandaspetterssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0