Busig häst

Igår var jag inte särskiklt glad på lilla pållen. Vi skulle rida ut till ett ställe ensam för första gången. Vi har säkert ridit där 20 gånger förut med sällskap. Iallafall så måste man gå över en bro, med en fors under.
Och ja , de kanske förklarar sitt ! Stog i en halvtimma och försökte få över henne. Men icket, hon skulle inte över. Så jag orkade inte bråka mer + att det är ett 10 m stup 5 m från bron. Så tog väl de säkra före de osäkra också.

När jag ledde henne över gick de väl hyffsat, hon slängde sig bakåt första försöket men andra galopperade hon över med mej efter.

På hemvägen skulle jag rida över det hade jag bestämt, stog i kanske 10 min. Och jag sa åt henne ordentligt att hon skulle över. Tillslut gick de, men då med sken över....

Broar är visst jättefarliga! Visserligen så är det en fors under och det låter som om typ världens ska gå under men hon har ju gått över den jättemånga gånger!

Lovar att hon hatade mig igår! Men tror nog hon blev glad nrä hon fick morötter när vi kom hem :).
Idag är det hopptränig, 3 kombiantion ;);) Målet är ju la nån gång..

Kommentarer
Postat av: Matilda

Åå bus häst :P

2010-05-30 @ 21:33:06
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: ......,.....,..

tjejen vakna upp,

hon hatar dig HELA tiden och kommer alltid göra de

2010-05-31 @ 15:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0